Rabu, Maret 01, 2017

Orang senang dilarang bersedih

Aku sedang bersedih. Tapi disebabkan aku masih sihat dan kelihatan baik-baik sahaja; aku dilarang untuk bersedih. Bagi mereka, masalah aku tidak kritikal; selagi ia tidak berkait dengan hidup dan mati. Kerana bagi mereka aku ada semua; masa, harta, pangkat, kegembiraan. Fahaman mereka ini membuatkan aku menjadi semakin sedih.

Aku sunyi sebetulnya. Dan aku tidak malu untuk mengakui betapa sunyi telah menyelubungi seluruh pemikiranku. Mengganggu letak tidurku. Aku mau lekas-lekas sambung belajar dan kembali bersosial seperti dahulu. Kembali sibuk dengan thesis-thesis, bahan bacaan, dengan statistik yang memenatkan. Kembali habiskan masa di perpustakaan. Ketiduran di sofa merah. Aku suka menyusahkan diri dengan belajar. Belajar adalah separuh jiwa aku.

Aku bosan hidup sebagai orang dewasa yang tiap hari bangun adalah untuk merungut betapa sesaknya jalan raya, tidak cukup tidur kerana anak buat hal, demotivated disebabkan kerja suri rumah. Fuck you, dude! Aku tak datang ke office untuk dengar semua shit problem kau!

Tunggu nanti sesuatu yang baik akan datang.

Siotlah! March sepatutnya disambut dengan positif vibe.

Yang tak berapa senang tapi bolehlah,
Mai

Tidak ada komentar:

Posting Komentar