Rabu, Februari 10, 2016

Unfinished day

1. Masih bangun menghadap siling yang sama. Selak kalendar konon nak buat kira-kira berapa hari lagi perlu ditentang, kemudian llukis bulat kecil pada hujung setiap kotak tarikh; sedangkan pada hakikatnya lebih lima puluh lima hari hoi !

2. Bandar kapitalis dan tikus kecil yang baru nak kenal hidup. Tersepit dan lemas. Mujur tidak mati. Secara keseluruhannya aku boleh simpulkan hidup di kota membosankan jika kau seorang perantau. Kau hilang pertimbangan pada hari ke sepuluh sebelas dan mula menangis setiap kali ada peluang. Misalnya sewaktu hujan dan di bawah pancuran air.

3. Nampaknya aku makin kerap menulis di instagram. Jujur aku seorang penulis yang pemalu dan tidak berani mengekspresikan perasaan di ruang publik. Tidak mahu audience kenal aku secara keseluruhan. Menyorok di balik nama.

4. Berharap penuh aku akan bergembira menyambut pagi dan beriang-ria menjawab pesanan untuk hari-pratikal ini. Adakah hari-hari mendatang ini akan lebih membosankan

Tidak ada komentar:

Posting Komentar