Kamis, Juli 23, 2015

Menjadi teman paginya sang kopi.

Selamat pagi. Selamat peluk rezeki.

2. Bila kau sendiri-sendiri ni; terasa nak berborak. Dengan seseorang yang kau sendiri tak tahu siapa. Boleh jadi perihal ikan paus terbang atau perihal bunga kekwa yang pemalu. Sesuatu yang tidak realistik - naga itu wujud.

3. Tentu orang yang dekat, satu kepala, dan betul-betul faham kau sahaja boleh terima idea-idea imaginatif ini. Atau paling tidak kau akan dihukum oleh mereka; keanak-anakan/gila/buang masa/takpijak bumi nyata/ dll.

4. Boleh jadi akhir-akhir ini aku terlalu serius dan memilih untuk cakap hal-hal penting dan kerja sahaja. Selebihnya menjadi silent reader. Sehingga hilang teman berborak. Teman berborak yang aku sendiri tak tahu siapa.

5. Jarang sekali aku berdoa di laman sosial. Jadi, mohon, sila munculkan diri, teman-berborak-yang-aku-sendiri-tak-tahu-siapa. 

Aku tunggu. 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar